Sicken häftig och rolig helg jag haft !

Kan ni tänka er en helg med ALLT man gillar? Det kan jag göra, för det har jag haft nu....heeela helgen :)
 
 
1. Fredagsmys med mamma hemma :)
Vi åt köttbullar och potatis och tomat och paprika och så fick jag en glass sen :) Och en halv kokkosboll.
Sen lekte vi lite med saker jag har. Målade i målarbok blev det åsså lite.
När jag skulle sova sen så var det inte så lätt. Jag var förkyld o tät i ena näsan, så jag lipade massa och lääänge. Mamma visste inte vad hon skulle ta sig till riktigt. Jag både ville och inte ville ha henne hos mig. När hon gick ut ur mitt rum skrek jag och när hon kom tillbaka så ville jag bara fäktas o grina. Såååå...förlåt mig mamma. Jag var lite sjuk i näsan bara.
(Sen så slutade det med att jag grinade till å från fram till 03.30....tyvärr. Det är jobbigt med tät näsa. Fick ju nässpray men ändå, svårt att vara liten tjej då...och mamma med tror jag.)
 
 
 
2. Iväg på lördag vid 10, till badminton-seriematchspel med mamma.
Hon spelade seriespel med en kompis då. Sunni hette hon. Och tränaren heter Vincent. Och en annan tjej som är gullig och som kramade mig flera gånger och sa att jag var såååå söt, hon heter Donna.
Vi var på en liten restaurang och åt mat oxå. Pasta med lite kött och sås på. Och jag fick äta ett bröd som såg ut som en triangel. Pizzabröd sa mamma att det hette. Det tyckte jag var ett kul namn. Pissa! hihihi...
Sen spelade mamma ännu mer med sitt rack o boll. Jag fick inte spela själv :( men nästa gång får jag det. Jag hade mammas mobil länge istället när hon spelade på planen.
En liten stund så gick vi ut och då la vi oss i gräset jämte en fotbollsmatch och då rullade vi runt i gräset. Jag skrattade så mycket att mamma fick byta min blöja sen. Det var varm och skönt ute och gräset luktade gräs :)
 
 
 
3. Hemma igen vid halv åtta, å se Lejonkungen o äta popcorn.
Jag var väääääldigt grinig då vi kom hem, för jag somnade i bilen i en kvart. Men det löste sig sen efter en lång stund. Jag hade ju inte sovit på hela dagen, även om jag nästan somnade sittandes ett tag i hallen, med mobilen i handen. Ögonen gick "i kors" sa mamma....vad det nu betyder. Låter kul ändå.
När jag skulle sova sen så gjorde jag det. Och heeeela natten, utan ett enda vaknande av något i nästan eller av någon dröm. Mamma var nöjd och jag med :)
 
Jag skriver lite mer i nästa inlägg, om vad som hände på söndagen, för nu är mina armar och fingrar trötta av tangenterna på datorn. Ok!
 
Kramar från mig till dig :)
/Felicia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0