Målat ägg! Sååå kul!

 
Ja ni. Har ni någonsin målat ägg? Det har jag. Hos moster Eva. Med henne och med mamma Lena.
Eva kokade MASSA ägg och sen när de blivit lite kalla så målade vi dem med målarfärg o pensel. Jag målade många färger på det första ägget. Se här:
 
..kommer...
 
Och sen när jag skulle måla ägg nr 2, så valde jag en färg jag ÄLSKAR!
 
     
 
Ja, BLÅ är alltså det jag älskar! Min absoluta favvofärg! Tjooohooo blå ni!
 
Jag målade 2 ägg som var blåa sen...och efter detta så målade jag ett till, men jag kommer inte ihåg vad det var för färg på den.
Mamma o Eva målade oxå ägg och de hade olika färger på och deras ägg var jättefina. Ett ägg hade gått lite sönder och mamma målade ett läskigt ansikte på det ägget. Det såg ut som en skrämmig gubbe. Ett monster! "Buuuu.....nu kommer jag och TAR er!!!" hehehehe....
 
Sen fick äggen torka i äggkartongen lite. De blev alla jättefina. Det var kul att måla så jag ville måla mer. Som tur var så hade mamma tagit med lite papper och en målarbok. Jag ville måla moster Eva så jag gjorde det. Inte PÅ henne utan jag ritade AV henne. På pappret. Hon blev jättefin. Hon fick lite skägg oxå ;) Fniss fniss. OCH...hon blev helt blå! :) I hela ansiktet. På pappret alltså :)

Sen lekte vi heeeela dagen lång med massa saker. Och vi prom till stan o kikade runt lite där :)
Både Anna o Patrik var med då. Och jag gillade det. Alla är såååå snälla mot mig. Och jag är snäll jag med :)
 
Kram kram, nu måste jag vila lite. Skriver mer senare.
Puss Flisan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0