Oj oj oj...jag har glömt att berätta...

...att...jag har sovit en EN HEL NATT UTAN BLÖJA PÅ MIG :) Detta var på en tisdag. Den 9 april. Det var lite läskigt att somna och jag gick och kissade två gånger innan jag och mamma läste en saga. Jag passade på att lägga min gosekatt mellan benen med. Jag tycker det är behagligt. Det blir varmt då liksom. Jag gillar ju inte att ha täcket på mig. Ibland bara. När mamma frågar om hon skall lägga på täcket när jag skall sova, så säger jag ofta JA, men efter en liiiiten stund så brukar jag sparka av mig det.
Min mamma ligger jämte mig väldigt ofta tills jag somnar. Det är mysigt o jag gillar det. MEN...mamma säger ibland att hon skall "träna" och att hon inte kan ligga kvar där. Då smyger jag ut vid min dörr o kikar...och många gånger så tränar hon inte. Hon sitter i soffan och slöar bara. Hmmm...jag får nog säga till henne att hon skall träna lite bättre :)
 
Jag har inte blöja till dagis längre heller...oftast. Ibland är jag lite kinkig och vill ha den, men nyss så sa mamma att blöjorna var slut! Så...då kollade jag i blöj-säcken och där låg faktiskt några kvar. Jag får ju ha dem om jag skall bajsa. Det vågar jag inte göra på stora toaletten än. Och jag brukar ju ta såååån låååång tid på mig när jag bajsar så då gör det änna ont i låren o rumpan att sitta så länge på den där plastringen. Men på natten så har jag haft blöja sen den där tisdagen...men jag skall försöka sova utan den nu, för jag är en stor tjej som snart fyller 4 år! De ni!
 
Men i alla fall...jag är jätteduktig och har trosa mesta delen av dagarna nu. Och mamma o pappa är stolta och jag är stolt oxå. På dagis har jag ibland dragit ner byxorna på morgonen och visat mina fröknar att jag har olika fina trosor på mig. Då brukar de liksom lägga huvudet på lite snedden och ler mot mig. De är nog stolta över mig med tror jag.
 
Nu måste jag hem och äta lite mat med min pappa.
 
Hörs och syns snart igen!
Puss o kram
Flisan
 
(Ps...shhh...min farmor fyller 70 år om TVÅ DAGAR...shhh...säg inget te nån)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0