Påsk hos moster Eva :)

Jag har åkt tåg med mamma till moster Eva. Vi har firat Påsk med henne.
När vi kom fram med tåget så kom Eva o mötte oss och min kusin Anna oxå. Och en kille som hette Patrik. Det var hennes kille sa hon. Vad det betyder att det är hennes kille förstod jag inte, men mina gosedjur är ju mina gosedjur så han den där Patrik är nog Annas gosekille då. Mysigt.
De höll på och gosade och pussades hela tiden, och jag gosar ju med mina gosedjur...fast inte HEEEELA tiden förstås. Hihi.
 
Vi gick JÄTTELÅNGT för att komma till mosters hus, men det var inte jobbigt alls. Jag hade massa kul att göra på vägen dit. Eva fixade så jag fick en lååång gräskvist liksom, som jag kunde liksom sopa gatan med. Det var en stor torkad blomma överst på kvisten som jag borstade med. Ibland gick det av, men då hittade vi nya kvistar.
När vi kom till huset så letade jag upp Evas katter: Busan och Kattis :)
Jag älskar att leka med dem, men de är lite blyga när jag kommer dit. I början mest, för senare så brukar jag kunna klappa dem...ibland ;) Jag är nog lite för ivrig, så de blir lite rädda då. Om något år kanske jag kan hålla i katten, om de vågar detta. Och om JAG vågar....men det gör jag. Jag är en STOR TJEJ ju ;)
 
Vi åt lite mat och sen åkte vi bil till nåt som hette Påskpromenad. Det var MASSA folk där och jag visste inte vad påskpromenad betydde men det gjorde ju inget. Jag var med de människorna som jag tycker om och då var jag nöjd. Mamma o Eva köpte några lappar som hette Poängbrickor. Sen gick vi ut bland alla folk och började promenera på en stig. Efter en stund så satt det en lapp på ett träd! Häftigt! Och då skulle man svara på en fråga som stod där på. De gjorde detta och sen gick vi vidare. Det var väldigt kallt ute men det gick bra ändå. Min mammas fingrar frös snabb. Stackars lilla mamma. Hon har 3 fingrar som blir nästan helt gula när det är kallt ute. Hon har testat såååå många olika vantar säger hon, och ändå blir fingrarna så kalla. Jag höll henne i handen så hon skulle bli varm av min hand, och det gillade hon. Bra!
 
Här skall jag lägga in några bilder från vår promenad snart...så håll ut...
 
Nu skall jag fixa lite me annat, så jag säger: -Hej då! Vi hörs snart här igen, snart :)
Puss o kram
Flisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0