WOW! Jag har suttit i en polisbil och klappat en polishäst!

Japp, det har jag. Och det fick min kompis Meija oxå göra. Jag o mamma hade först varit på dansen och sen hade vi mött Meija och hennes mamma och pappa o lillebror på en lekplats och busat där jättelänge. Mamma åkte rutchbana med mig och vi låtsades att jag eller mamma satt i fängelse. Då fick den ena personen åka ner i rutchbanan och RÄDDA den andre personen. Det var jättekul. Vi turades om. Meija med.
Det var en tjej till där och hon fick oxå leka med oss. Hennes pappa stod bara där i ett hörn och verkade inte vilja vara med och leka. Men VI hade kul i alla fall.
 
Sen så lekte vi kurragömma oxå och en gång då så hittade vi inte Meijas pappa. Han hade gömt sig bakom en stor trädstam som låg på marken. Hihi....det var roligt tyckte vi.
Vi satt och fikade i solen med. Meijas mamma hade bakat pizzabullar. Vi smakade, mamma och jag, men jag gillade inte de där bullarna. Jag gillar ju vanliga bullar, med massa jox o gegga i. Kanelbullar heter de säger min mamma nu. De gillar jag. Och min mamma gillar de oxå.
 
SEN....när vi gick därifrån så var det massa hästar med poliser ovanpå. Det skulle vara en fotbollsmatch där vi bor. Häcken mot Djurgården tror jag de hette. Det kanske är nån gård som kommer på besök här där vi bor. Kul!Och då var det såååå många polisbilar där oxå. STORA polisbilar! 
Det stod en precis utanför där gatan vid dagiset börjar och jag tittade in där i bilen där det satt massa folk. Alla hade poliskläder såg jag.
 
Jag vinkade och sa: hej! Och de sa hej tillbaka. Hihi. Och sen frågade en gammal polisgubbe mig om jag ville provsitta i polispiketbilen.
- Hmmm, vad för paket sa du?
Jag sa JA sen och då lyfte han upp mig så jag fick sitta jämte där han som kör bilen sitter. Det var spännande OCH roligt. Sen fick Meija oxå prova sitta där. Vi fnittrade massa :)
Sen sa jag hej då och gav alla folk i paketbilen slängpussar och då skrattade de o jag fick tillbaka en slängpuss från en av poliserna. Han var snällast tycker jag.
 
är  där och då fick jag prova att sit
 
 
Tjingeling....
 
Kram -  banan, åtta - potta, polis - fis!

Hej då!
Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0