Vilken kul och inte kul helg jag haft!!!

Lördag: Universeum med mammas kompis Linnea...och då följde hennes barn med....som var hemma på mitt kalas när jag blev jättestor tjej....3 år!
Mathilda, Elina och Olivia heter de barnen och de bor ganska nära oss. Jag o mamma har varit där o lekt och fikat och pysslat några gånger och det är såååå mysigt hos dem. De har nog ALLT tror jag. Leksaker överallt och pyssel och en MASSA koppar och muggar och skålar som de äter i. Mamma diskade där åt Linnea en gång och då var det måååånga tallrikar o muggar ska jag berätta. Mammas fingrar blev nästan som russin...sånna som kan bli när man badar så där länge som jag gör ibland. hihi. Heja mamsen, vad snäll du var mot Linnea, för det sa hon till dig att du var. Jag tycker du är snäll JÄMT! <3
 
I alla fall så var vi på Universeum med dem och vi var längst ner och lekte jättelänge. Massa kul grejer där. Sen fikade vi där nere med. Jag fick lite lunch först: köttbullar. Sen fick jag bulle av Linnea och festis av mamma och eftersom det var lördag så fick vi alla barn några godisbilar. Jag gillar både de rosa och vita och ljusgröna bilarna. Olivia gillar de vita allra mest sa hon :)
 
Sen åkte vi hiss upp till en våning nr 3 tror jag.... Och där fanns den där rutchbanana jag gillar. Jag åkte den nog säkert 100 gånger...upp och ner...upp och ner...hihi...såååå kuligt!
Och vet ni mer vad som finns där jämte, jo ett stort SPINDELNÄT! Huuuuu.....
Jag klättrade i det! Och vet ni vad! Jo....jag KLARADE DET! JAG VANN! Jag var så glad och sa detta till mamma som såg på :) Jag KLARADE DET MAMMA! SE, JAG KLARADE DET! Jag har inte gjort nån klättring i en sån någon gång innan, så nu var jag såååå glad! Och lycklig. Jag ville inte lämna mitt nya ställe i repen där. Men till slut gjorde jag det ändå. Då gick vi till det där roliga bubbliga vattnet där man kan göra bubblor med en grej med slang i. Jag o Mathilda testade detta o våra bubblor blev så HÄÄÄÄÄÄR STORA!
 
More to come sooon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0