Lånat morfars bil till Almön :)

Ja, det har vi gjort. Mamma körde bilen och jag satt där bak. Vi åkte till min mammas kompis Anne o hennes barn; Emelie och Mathilda. Och Anne är kär i Magnus, så han bor oxå med dem. De har en villavagn på en camping, sa mamsen, så vi åkte dit o hälsade på dem.
Vi hyrde en liten pyttestuga där, men vi umgicks med de andra hela dagen och kvällen.
När vi kom dit så mötte tjejerna upp oss och jag fick hålla i kopplet till en vovve och jag var jätteduktig då. Hunden var liten o sååååå söööööt. Den gick snällt jämte mig och jag fnittrade en del och var koncentrerad en del :)
 
 
Sen så gick vi till deras villavagn och sen till havet o badade. Superkul. Det var lite mulet men det kvittade ju.
 
 
Sen gick jag o mamma upp på bryggan som fanns där. Det satt flera barn o vuxna där som hade ett snöre i handen som de slanged i vattnet. De hade en liten snäcka nederst på snöret. Det var mat till krabborna sa en pojke. Jag fick testa och när jag hade slängt i snöret så kom det en krabba o satte sig på den där fina snäckan och då tog de upp snöret för mig o de hade en håv med. De la krabban i en stor hink som hade fyllts med vatten. Det låg flera krabbor i spannen redan för de sparade på dem när de fiskat upp dem. Häftigt. De hällde i krabborna sen sa de, så att andra barn kan få "FISKA KRABBOR". Jag tyckte detta var jätteroligt så jag kikade lite mer i flera andras hinkar.
 
På kvällen så skulle vi få lov att äta mat ihop med Anne o co, så vi tog på oss lite varma kläder o gick bort till dem. Det var inte så långt till dem från vår lilla stuga, men mamma har så svårt att hitta jämt, så det tog nog lite längre tid än vanliga folks tid. hihihihi...
När vi ätit och lekt och målat och spelat lite på deras "dator-padda" så skulle vi se på fotbollsmatchen som var på teven. Det var SVERIGE mot TYSKLAND, för tjejer. Nåt slags EM sa de. Vet ej vad det betyder men kanske....EvaMathilda?
Vi hade tagit på oss våra fina sverigetröjor allihop, så vi hejade o ropade o åt chips o popcorn o godis i stora lass. Sååå kul vi hade! Jag blev lite trot i slutet men det var ok ändå. De svenska tjejerna gjorde Inga mål så jag stod framme vid tvn och ropade (skrek): - GÖR MÅL DÅ! SKJUT DÅ!....för detta skrek de andra i villavagnen liksom. Då skrattade Emelie och Mathilda lite åt mig...hihi.
 
När vi sovit klart nästa morgon så gick vi o sa hej då till de andra och åkte vidare hemåt. MEN...först så åkte vi över den stora bron och hälsade på en annan vän till mamma, Siv och Lars-Göran, i Stenungsund.
Jag skriver mer om detta nästa gang för nu är jag trött i både mina ögon och mina fingrar.

Puss o kram tills nästa gång.
 
Flisan

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0