En dag på mamma på pappas jobb

För en vecka sedan fick jag åka med pappa i bilen till hans och mammas jobb. Det var en måndag då. Det var nåt som mamma sa hette "Studiedag" den dagen. Jag undrade om detta var en dag som kommer efter måndag och innan tisdag. Hmmm, jag förstod inte riktigt, för på Bollibompa så säger de ju inte Studiedag någon enda gång ju. Det är ju måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Hmmmm. Jag får nog läsa mig till det på Google.se tror jag. Det står nog något smaskigt där om den där roliga Studiedagen.
 
I alla fall...så fick jag sitta med jämte mamma den dagen, ända fram till kl. 12. Då fick jag sitta i köket med mamma o pappas jobbarkompisar. De var jättesnälla. De frågade mig saker och jag svarade...ibland. De undrade om jag gillade att vara här på jobbet. Och vet ni vad! Det gjorde jag! Jag sprang omkring lite då och då, och ibland målade jag lite och ibland lekte jag med gummiband. Då hämtade jag dom hos pappas plats och sen la jag dem i rader i en svart soffa i ett rum. Och där inne tyckte mamma att jag inte skulle vara...men det var jag ändå. Det var mamma o pappas chef som hade det rummet. Han jobbade med sin dator och jag var tyst, så han tyckte det var helt okej därför. Mamma frågade honom om jag fick vara där lite om jag var lite tyst, och han sa att det fick jag. Han var jättesnäll och han pratade lite kul. Norska hette det sa mamma. Fniss, rolig gubbe :)
 
Jag skall bara ta över mina foton från kameran och kanske mina teckningar på mamma o pappa som jag gjorde just denna dagen. De blev göööörfina ;) och roliga med ;)
 
Hej så länge....berättar liiiiite mer sen.
Kram
F L I S A A A A A A AN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0