Valborg 2013

Har du åkt traktor någon gång? Vet du vad. Det har jag! För bara några dagar sedan så åkte jag o mamma o pappa till 4H-gården i Tuve. Och där fick jag åka traktor med min bästis Philippa och min mamma. Hennes kompis Lene var oxå med och hennes lilla pojke som är 7 år fick oxå åka med oss i traktorn. Jag satt själv men Philippa satt i mamma Lenas knä. Jag är en stor tjej och jag ville sitta själv. hahaha...
Vi åkte runt lite och det skumpade och hoppade i vagnen bakom traktorn som vi fick sitta i. Vi fick inte sitta inne jämte hon som körde traktorn alltså, utan bakom hade de en liten vagn, nästan som tågen som har vagnar bakom. Men det var kul ändå. Vi åkte läääääääääääänge, säkert 8 minuter sa mamsen :)
 
Sen köpte vi lite korv me brö´ och kollade in massa djur, som kossor, getter, kaniner och ankor. Klättrade i berget och på kullar o sånt var kul med. hihi. Jag ville inte sluta med detta men var tvungen till slut för vi skulle ju få se på när någon skulle tända en eld. Det var MASSA pinnar och kvistar och julgranar och annat grejs som folk lagt i en jättestor hög på marken. Där skulle det brinna senare. Vi var jämte o väntade och vi var inte ensamma där. Det var SUUUUPERDUUUUPERMEGAMASSSSSA människor där som oxå ville titta på elden....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0