Hemma igen. Ååå vad jag längtat efter mamma!

Jaaaa niiii. Jag hade längtat efter mamma så mycket att jag blev såååå glad och hoppig o skuttig när jag såg henne på Landvetter flygplats på kvällen när vi hade landat med planet från Umeå. Mamma stod nere och jag o pappa kom lite högre upp på en gång där. Jag småtjöt och mina ögon blev så stora av lycka att de nästan hoppade ur :)
Min mamma blev oxå glad o vinkade o slängde slängpussar till mig.

När jag åkte ner i rulltrappan för att få krama mamma så hade min mamma börjat gråta. Jag undrade inte varför just då för jag var bara så nära henne att jag bara ville springa sista biten och slänga mig om halsen på henne....och krama henne som jag aldrig gjort förut. Åååååå vad jag gillade att krama mamma....lääääänge.
Vi höll om varandra länge och jag tittade på henne länge mellan kramarna. Min mamma sa att detta är "MAGISKT".
Vi är bara VI just då och ingenting annat finns i hela världen..ända till månen.
Jag såg att mammas tårar rann nerför kinderna på henne o jag frågade om hon mådde bra. Det gjorde hon. Mamma förklarade att ibland kan man liksom få tårar för att man är lycklig o glad, så hon var inte ledsen utan glad. Hmmm, konstigt. Men om hon säger så, så tror jag ju henne. Jag var jätteglad att se henne oxå, men jag hade inga tårar som kom fram :) Jag gråter nog mest när jag är ledsen eller har slagit mig.
 
Sen åkte vi hem i bilen. Det regnade massor och det var jättemörkt ute. Klockan var nästan elva på kvällen. När vi kom hem till mammas hus så släppte pappa o jag av henne där. Jag ville helst sova hos mamma men hon skulle upp tidigt o jobba och jag o pappa var ju lediga dagen efter så då kunde vi sova ordentligt sa han, och äta frukost i lugn o ro. SEN...så skulle jag få gå till dagis/förskolan igen. Jag har längtat dit och att få träffa min bästis Emelina....och de andra med. Och mina fröknar oxå.
 
Ja, detta var min lilla berättelse om när jag fick träffa min mamma igen. Mysigt. Nu ska jag nana. Snart skriver jag igen....om något helt annat...hihi...så håll koll är ni snälla....hihi.
 
Kramelikramizar och GOTT NYTT ÅR!
 
/Flisan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0