Skridskoåkning! KUL!

Jag o mamma o pappa har åkt skridskor! WOW! Min pappa var superduktigt! Han åkte snabbt och när han stannade så gjorde han det supersnabbt oxå. Han liksom kom mot mig och swish.....så PANG!!!!! så var han HELT stilla! "Sladda" heter det sa pappa. Min mamma kan inte göra så. Hon stannar när hon stannar, sa hon. Helst mot kanten av ishallen...eller rinken sa pappa, för det heter så. hihi...men hon kan stanna jämte mig med såklart för hon kan det :) Hon åker INTE fort som pappa i alla fall, men det är ju bra för ibland såg jag folk som åkte så fort så de ramlade...eller så de åkte in i någon annan. Då kan de ju få ont liksom.
 
Efter en stund så hade vi en liten paus och då åt vi smörgås och drack varm choklad alla tre. Vi satt inte på isen då utan vi satt på en bänk jämte isen. Massa andra hade oxå lite mat med sig och åt. Det var mysigt. Varm choklad brukar jag inte dricka så ofta så det var extra gott. Mmmm. Pappa hade fixat detta till oss alla. Gotteligott! :)
 
Sen åkte vi lite till. Pappa drog mig när jag satt på den där träklossen och jag fick snurra lite när jag satt där då. Mamma försökte oxå köra runt så, men pappa körde fortare så det var roligare då :)
När jag åkte lite själv så var jag duktig, för förra gången jag åkte så var jag lite feg. Nu kunde jag lite själv och det var jättekul. Men roligast var nog att samla snö längs kanterna vid rinken, med träklossen. Jag åkte runt med den ett helt varv och fick med lite snö då och då. Ibland stod det något barn eller nån vuxen ivägen och då fick jag köra runt dem istället och fortsätta sen. Typiskt! Grrrr....hihi...
 
Några foton ska ni få se här sen...håll i hatten....eller hjälmen vettja! hahaha.
Ja just det ja. Vi fick ju se när den där ismaskinbilen åkte runt o hällde vatten på isen med. Det var INGA barn eller vuxna på isen då. Det fick man inte! Men när han hade åkt klart, den där gubben, så fick man åka igen. Jag ville först inte, men sen ville jag. Pappa med. Han gillar när det är nytt vatten på isen sa han.
 
En jättekul dag hade vi alla ihop och jag vill gärna göra detta igen någon gång. Mysigt med allt.
 
Kramis bananis
/Flisan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0