Pingviner i stora lass

När jag var på MC Donalds en gång för ett tag sedan, så fick jag en bok om djur och det var om bara pingviner i den. Jag gillade den lilla boken och i mitten så satt det klistermärken på olika pingviner. Dom satte jag på sista sidan i boken för där fanns det plats för det.
 
Jag ville så gärna åka till det där stället i stan där det finns pingviner, för att se om den sötaste lilla pingvinen i boken kunde finnas där borta. Den hette Dvärgpingvin. Den var sååååå söt och sååååå liten. Ungefär som halva mig sa mamma att de är. Som till min navel ungefär...hihi.
 
När vi kom fram till Linneplatsen (och JAG hade sagt till mamma när de sa det i högtalarna) så gick vi på en stoooor äng med MASSA människor överallt. Det var många ungdomar och skolbarn som hade sina "skolavslutningsjippon" sa mamma. De spelade brännboll och volleyboll och kastade freesbee och åt glass. Det såg roligt ut. Vi kikade lite på en tjej som höll på att träffa en boll med en stor pinne och när hon träffade den så flög bollen upp i luften och då sprang massa folk och några kastade bollen till varandra och sen stannade alla. Hmmm, konstig lek...men det såg kul ut. Jag gillar ju att springa...i alla fall ibland :)
 
Sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0