Äntligen hos mina kusiner

Så jag har längtat efter att få vara hos mina kusiner och få hoppa i studsmattan och bada i lilla poolen. Har varit här i några dagar nu och det har varit superkul. Jag har rockat rockring och hoppat i grannens studsmatta och så har vi varit iväg på utflykter. Vid ett ställe så tog pappa massa kul foton :)

Jag och Ebba satt OVANPÅ Emmy och då liksom såg vi ut som ett tåg, fast ovanifrån...hmmm...får nog lägga in en bild här så ni förstår :)
Sen tog pappa andra coola foton på oss. Se här...
 
Jag har fått ett myggbett ovanför mitt öga, på ögonlocket med...fyyyy, det ser ju lite tokigt ut, så jag ville inte gå ut till de andra när jag vaknade. Men det gör inte ont i alla fall. Mamma ringde mig och då sa jag det till henne och hon sa att många människor har fått myggbett där och att det går över snart och att ingen kommer tycka att jag ser konstig ut...så jag får lita på henne :)
 
Men en heeelt annan sak har hänt...och det är att EN TAND HAR BÖRJAT BLI LÖÖÖÖÖS! Mooohaahhhhaaaaa! :)
Jag tyckte det gjorde lite ont i början men nu är det lite bättre. Den kommer nog att ramla av någon dag säger pappa. Man får nog vänta bara lite. Det är denna tanden som jag pekar på som det är.
 
Vi sover jättelänge på morgonen här. 9.30 och ibland kl 10 går vi upp. Hemma så sover jag oftast ej längre än till 8.30..någon gång! Men vi leker ju så mycket o är ute sent i trädgården så man blir nog mycket tröttare då tror jag. Jag har i alla fall haft det jättekul hittills här. Önskar att jag kunde bo närmare så vi kunde leka mer och oftare. Men jag längtar lite till min mamma nu med och hon är jättelångt härifrån och snart så kommer jag träffa henne. Då skall jag krama henne så där hårt som bara jag kan...och titta henne läääänge i ögonen...med längtansblick...så jag vet att det är på riktigt. Jag är lite ledsen ibland för jag vill vara BÅDE här och hemma...samtidigt! Det är inte lätt att känna så. Jag vill gärna vara hos mammis och pappis samtidigt med, men det går ju inte. Mamma brukar säga att det ju är jättebra att jag HAR både en mamma o pappa, även om vi alla inte bor ihop. Det klart, det förstår jag ju, men ändå.... ;(
 
Ja ja, jag älskar dem och vill ha dem nära mig i resten av mitt liv och jag är ju bara 5,5 år nu. Så jag klarar detta och försöker gilla att det är så här ändå. Och snart fyller jag 6 år och då blir det kalas med båda! Hihi För det brukar vi ha då. Och Lucia ihop på nya förskoleskolan kanske...och lite andra kul saker ihop. Vi var ju förresten på Liseberg ihop och det var kul o mysigt.
 
Nu skall jag iväg och hoppa i studsmattan här i Ö-vik. Hej så länge alla.
Kramis kramis från Flisis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0