Marängtårta med glass å chokladsås!

- Nu är det dax, sa min mamma!
- Vadå?, frågade jag.
- Jo, att vi börjar med att införa avslutningstårta när man slutar skolan! :)
- Ahhaaaaa, då vet jag mammis! Jag vill gärna äta den tårtan i såfall. Får jag det?
- Självklart lilla gumman, sa hon då.
 
SÅ....nu är denna dagen här och jag fick bjuda hem några kompisar på marängtårta-kalas :)
Det blev Meija, Saga och Embla. Emelina kunde inte komma just idag så det var ju lite synd.
Men VI hade jättemysigt.

Jag o pappa kom dit ihop med Meija, för pappa hade hämtat henne på förskolan med idag :) Det var kul tyckte Meija, för hon hade aldrig åkt i min pappas bil ju.
Sen ringde vi på hos mamma och hon hade satt upp några papper på dörren och ballonger! En blå ballong hade ingen luft kvar i sig. Den hade nog pyst ut. Hahahaha.
Inne i lägenheten fanns det småflaggor som hängde lite åt höger och vänster...och mer ballonger. Jag tyckte det var jättefint och Meija fnittrade massor oxå åt detta. Hon är såååå rolig när hon fnittrar. Hihi....
 
Lite precis efter oss, så kom Embla och hennes mamma Sofia och sen kom Saga o hennes mamma Emma.
Och då lekte vi lite innan tårtan var klar att ätas. Jag fick faktiskt hjälpa mamma att kleta ut lite banan som var mosad i grädde :) Och jag klickade på denna gegga på en stor marängbottentårtgrej. Sen la jag en ny marängrej på den geggan och därpå la mamma lite till gegga. Hahaha...ja just det ja. Hon la på lite glass både i mitten o över hela tårtan med. Mmmmm, vad gott det såg ut.
- Se men inte röra, sa mammis :) !!!! Hahahaha
 
Så här såg det ut...
 
 
Och så här glada var viiiii som fick smaska på tårtan :) ...
 
 
Mamma hade fixat en kladdkaka med hallon o grädde på med, och den ville några äta av oxå...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0