Sommaravslutning på förskolan

Hej hoppsan! Nu har vi haft en rolig sommarfest på min förskola Kastvindsgatan, både avdelning Röd och Blå.
 
    
 
Och våra föräldrar fick komma dit å vara med oxå. Mysigt. Mamma kom först och då gick vi på poängpromenad ihop på våran utegård. Man fick svara 1:a X eller 2:a och jag tror att jag kunde nästan alla svaren.
 
  

I slutet fanns det en plastburk som det låg massa olika pärlor i. Man skulle gissa hur många pärlor det fanns i den då och skriva det på en lapp man hade :) Jag gissade 40 st. (min kompis Emelina stod jämte mig och hon skulle med skriva 40 st sa hon...hihi).
 
    
  
 Sen så fick jag gå o hämta en korv med bröd. Bara en fick man ta ;( Men vet ni vad...jag valde att få senap på :) Jag har lärt mig att gilla det...ibland. Och lite ketchup ovanpå med fick det bli. Muuums! Och lite saft fick jag med...men det gillar jag inte så mkt alls. Gillar hellre vatten och mjölk :)
 
 
När det gått en timme på sommarfesten så samlades vi allihop vid gungorna och grässlänten där. Vi skulle visa hur vi gör Miniröris! Tjooohoooo!!! Detta är SÅÅÅÅÅ KUUUUUUUL!
Vi lyssnar på en cd-skiva och fröknarna visar oxå hur man skall göra. Det är upp och ner med armarna och vicka på höften hit å dit....å sitta ner o göra situps och stå upp å göra annat och vifta hit å dit å upp å ner och...hahahahaaaaa....massa kul övningar.
 
 
Ps. Jag har gjort oranga prickar på mina kompisars ansikten för man får inte ha med dem på bild sa fröknarna, om inte barnen har sagt att man får ha dem med på bild. Och jag vet ju inte, så jag målade lite på fotot :) hihi!
 
Vi skulle ryta som ett lejon med...och det gör jag här nedan...och mitt vrål hördes nog ända till Umeå till min farfar tror jag :) hihi...!
 
 
Pappa kom precis när vi skulle börja och då blev jag jätteglad o vinkade o viftade så han såg mig. Hihi. Några föräldrar gjorde som vi...försökte i alla fall...hahaha. Min mamma vickade på rumpan när vi skulle det...haha så rolig hon såg ut :) :) Kissade nästan på mig när jag såg henne jympa :)
 
Sen var kalaset nästan lite slut och mamma skulle iväg och jobba på Ullevi. Pappa var kvar och jag och Emelina o flera andra barn lekte på lekplatsen lite till. Och när vi lekt klart så åkte jag med pappa hem och sen åt vi middag och myste ihop. I morgon kör han mig till förskolan igen och sen hämtar mammis mig igen. Längtar reeeedan! Fast jag älskar ju att vara med pappis med för han är oxå go och snäll och mysig.
 
Nu måste jag baja, så hej då för denna gången. Jag bajsar förresten nästan varje dag nu. Förut var både mamma o pappa lite oroliga för detta för jag ville inte bajsa alls. Väntade lääänge mellan varje gång. Så nu är de nog lite gladare att jag gör det där läbbiga oftare. Hahaha...

Kramis bananis ni goa kuliga som läser detta. Ses här snart igen :)
Pözz Felicia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0