Rocka sockorna!

Idag är det en speciell dag:
 
"ROCKA SOCKORNA"
 
Det är en dag för alla människor att fira att alla barn i världen får vara precis som de är. Att man ser olika ut liksom. Man kan ju inte se ut precis som någon annan...om man inte är tvilling förstås. Hihi....för då är man ofta VÄLDIGT lika.
 
Sååå idag skulle man ha på sig två OLIKA strumpor! För då visar man upp att det ÄR OK att vara olika. Det var en flicka som tyckte att man kunde göra så här, för att människor skulle vara snälla mot varandra ÄVEN om man var olika. En del är elaka mot andra om man tex inte har coola och rätt färgade skor på sig, eller om man har glasögon eller om man kanske sitter i rullstol. Men mest så är människor snälla mot varandra så klart. Denna flickan har en syster som har Downs syndrom, som är en sjuksom en del får när de föds... och det är därför hon vill att vi alla skall tänka extra snälla saker om varandra idag.
 
Jag och pappa tog på oss olika strumpor i morse innan förskolan och jobbet. hihi. Pappa hade en orange strumpa och jag hade en randig strumpa...de andra två vi hade får ni se på en bild här nedanför snart...hihi...
Mamma har nog oxå två olika strumpor på sig idag tror jag. Hon sa att hon hade mailat runt ett brev om Rocka sockorna...till 200 personer på sitt jobb. Bra mammsen. Ju fler desto bättre som förstår att man skall bry sig om andra personer man träffar. Jag skall ha olika strumpor imorgon med faktiskt...därför att jag KAN! :)
 
Nu är bilderna här...hihi...fniss...fniss....
 
Mammas sockor :)
 
 
 
Nu är det fredag och ikväll börjar nya avsnitt av Gladiatorerna...så det blir nog spännande att se med pappsen o fredagsmys oxå idag ju....om jag orkar vara uppe så sent. hihi. Jag har börjat somnat runt kl. 8 på kvällen även på fredag o lördag, för jag har varit trött efter förskolan och på helgen. Kanske jag börjar bli gammal och skruttig. Hahahaha...
 
Må såååå bäst ni alla. Jag är sååå lycklig idag...med mina olika strumpor!
 
Kram o var goa o snälla mot varandra.
Flisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0