Haaaallloooweeeeen...

Jag har varit på ett jättekul ställe nu. Jag och mamma åkte tåg till en ort som heter Mellerud :)
Där bor Ann-Helene, och hon är syster till Lene. Så Lene och Viktor kom o hämtade oss när vi kom med tåget. Det var roligt att åka tåg. Vi målade i min målarbok nästan hela vägen på tåget då. Lånade varandras färgpennor hela tiden. Och så åt vi en god bulle, med MASSA kanel i mitten. Mmmmmmuuuummmssss!!!
 
När vi kom fram så gick vi runt i Ann-Helens hus och det var jättefint. En våning uppe var det sovrum, så som mina kusiner i Ö-vik har det. Och det var häftiga halloweensaker på massa ställen. A-H hade pyntat jättehäftigt.
I trappan upp hade hon satt massa spindlar på nåt snöre..så de ringlade sig upp längs hela handtagen där liksom. Mamma var lite rädd men jag sa att jag skulle skydda henne och att hon inte behövde vara rädd.
 
Jag o Viktor lekte lite med olika grejer och efter ett tag så fick vi hjälpa till med en jättecool grej.
Vi fick göra detta...
 
 
 
 
Och först så försökte vi få ur alla kärnorna, som vi la i en burk. A-H tänkte spara dem och lägga dem i marken sedan, för att försöka få dem att växa till ett pumpaträd tror jag. Eller så kanske pumpor växer på marken bara, som potatiskar och morötter???Roligt var det i alla fall att göra detta. Har aldrig gjort nåt sånt förut ju :) Mamma och Viktor hjälpte till med.
Sen skulle mamma skära bort mer av pumpaköttet så att den skulle bli fin inuti. Och SEN...ja dååååå....fick vi göra en annan superdupercool grej!!!! Kolla här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0