Attans kul helg!

Nu har jag haft en superkul och låååång helg.
 
När jag var på fritids på fredagen så hämtade Meijas mamma Emelie mig och Meija. Redan efter fikat var det. Och sen hämtade vi Nilo på hans dagis. OCH SEN...så gick vi hem o lekte ute på deras gård en lång stund. Vi klättrade och lekte med allt möjligt. Åt lite rester av pizza som de hade inne sedan.

Lite senare så kom min mamma dit och skulle vara där med oss 3 barn, ÖVER NATTEN! Meijas mamma o pappa skulle åka till stan och göra nåt som heter A W. Undrar vad det betyder??? Jag hörde nåt om att de skulle äta något. Kanske nån restaurang som heter A W? De kommer i varje fall inte hem förrän jättesuperduper-sent i alla fall. Mysigt att vara i någon annans lägenhet och sova....hihi.
Vi åt lite tjockpannkaka med bacon i, precis när mamsen kom. Jag gillade inte detta. Pillade ut baconen bara. Lingon gillar jag inte heller.

Vi lekte lite mer sen och spelade lite spel hemma hos dem. Sen åt vi popcorn och chokladpudding. Mmmmm!!!! Emelie hade gjort iordning det till oss och ställt 4 skålar i kylskåpet så de skulle stelna.
Det var Mmmmmuuummmssssiiigggggttttt!
När det var läggdax så hade Meija bestämt att jag skulle läsa en bok som heter...ROST! Hihi, min favoritfilm ju :)
 
När vi barn hade lagt oss ihop på 2 breda madrasser så började mamsen att läsa. Det var mörkt då så hon såg inte så bra med den lilla lampan som bara fanns i rummet, men det gjorde inget. Jag o Meija busade och viskade och nästan gjorde knutar ihop med våra ben och armar. När hon hade läst ett tag så sa jag att hon hade glömt vissa saker som ju hände i filmen Frost...men då sa hon att det inte går att skriva ner precis ALLT i en bok, så som filmen är. För då skulle boken blir SUPERTJOCK! Hahaha!!!
 
När vi sovit från 22.30 - 07.00 så räckte det tyckte Meija som väckte oss alla :)
Då lekte vi igen och sen åkte vi och Meijas mamma spårvagn in till en experimenthall i Frihamnen. Det var jätteroligt. Man fick testa en massa saker och bygga grejer och oxå kasta sig in mot en TJOCK matta. Hihi, det var roligt som bara den!!!
 
På vägen hem så åt vi på Mc Donalds :) Jag åt chicken nuggets och pommes OCH...något som jag ALDRIG har ätit förut (förutom en gång...och då gillade jag det inte) och det var ANNANAS!
Åh vad jag älskade det. Mmmmm.
Mamsen sa att jag inte gillar det annars ju, men nu gör jag det! Jag växer och blir större och då KAN man börja gilla saker sa jag till henne.
 
Kvällen blev mysig med mamsen bara. Det gillar jag nog allra bäst. Det är ju såklart kul att vara med kompisar och så, men det är mysigt att BARA vara med sin förälder ibland. Vi såg på en film som jag valde. Lilo & Stich. Den är rolig. En figur som kallas för experiment 626 och den är blå. Supersöt!
 
Nu är mina fingrar trötta. Måste vila dem. Snart skriver jag igen kära vänner.
Puss o kram...från mig...till dig :)
 
/Felicia, 6 år
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0