DISCO!!!!!

Jag har varit på mitt ALLRA FÖRSTA DISCO igår fredag! 
OCH...det var JÄTTEKUL!!!!
 
I måndags så kom det en tjej till skolan..i min mammas ålder typ :) Hon sa att hon var en discodrottning.
Hon hade på sig supercoola rosa glittrande glasögon och blågrönt långt hår .)
Och hon berättade att det skulle bli ett disco i skolan på fredag...för ALLA 1:or. Vi blev jätteglada och vi pratde nog om detta hela dagen nästan...och sedan torsdagen och heeeela fredagen nästan...tills discot började :)
 
Discodrottningen gick runt i klassrummet och lämnade en inbjudan till oss allihopa. Jag läste den och den var cooool! Man skulle få popcorn och saft och det skulle kosta en guldpeng. Discot var i vår fritidslokal som heter Trasten. Några trodde att det var min mamma som var discodrottningen med inbjudningarna...men....det var en tjej som SÅG UT som min mamma sa jag...(fast hon VAR min mamma...men det låtsades jag inte om...hihi)
 
FREDAG & DISCODAX!
 
Äääääntligen fredag! Sååå jag och mina kompisar hade längtat! När vi kom dit så hade möblerna flyttats runt lite så det var ett stort discogolv i mitten. Det var ett coolt svart typ draperi när man kom till dörren...som en massa remsor som hängde ner från dörren. Och där innanför stod Discodrottningen och en annan cool mamma som båda hade fräckt hår. Peruker tror vi! Man betalade sin guldpeng o hängde av sig jackan o skorna.
Sen var det full rulle alla 2 timmarna!!!
Det var uppsatta fina lappar med namn på musikkillar och tjejer och grupper på väggarna och jag kände igen alla namnen. Många var Mello-folk. På golvet var det fasttejpat massa bilder på en discotjej i coola färger på sin discoklänning. Där var vårt dansgolv. Det satt en massa föräldrar på stolar runt hela golvet. De ville inte dansa utan satt bara o glodde på oss och pratade massa med varandra tror jag. Det gick ju inte att höra nåt för musiken och vårt babbel blev höga röster..hahahaha!!!
 
 
Vi är 3 klasser i skolan och ungefär 62 st elever....och vet ni vad. När alla kommit dit så blev vi 54 st! Det var verkligen roligt med så många som kom...men...det blev ganska hög ljudnivå och när vi skulle samlas alla på golvet och lyssa på lite regler för kvällen så var det inte så lätt för Discodrottningen att säga sakerna hon ville. Hon klättrade upp på ett bord så alla såg henne och kanske barnen förstod att de skulle lyssna lite bättre. Men...det blev nog aldrig riktigt tyst för många ville prata och hålla på och viska och störa. Jag ville nog höra men det var svårt. hihi... En mamma busvisslade JÄTTEHÖGT då och det blev tystare! hihi.
 
Sen blev det saft och popcorn efter ett tag. Då ville ALLA ha samtidigt och det blev trångt vid borden där allt stod :) Det finns ett rum jämte discorummet och där finns ett pingisbord. I det rummet samlades många och satt på bordet och babblade. En del barn sprang runt o lekte jaga. Och en del dansade som ett tåg liksom. Det var roligt. Discodrottningen var med i tåget ibland och det tyckte mina kompisar var roligt. 
Det var Marcus o Martinus och Viktoria-låtar ibland och det ÄLSKADE JAG! De är mina absoluta favoriter just nu. Och även Dolly Style lite granna. Och det var massa låtar från melodifestivalen med. Det var inte så många som dansade vanligt utan många hoppade eller klättrade på möbler och soffor. Men vi hade roligt så alla var nog nöjda. 
 
Vi hade förresten en tävling som kallas dansstopp! Då dansar alla tills man stänger av musiken och då ska man försöka stå helt stilla. Den som rör sig får gå o sätta sig utanför dansgolvet. Och det var 2 föräldrar som kollade alla. Discodrottningen var inne i köket och höll på med musiken. Satte på o stängde av. Jätteroligt var det! Men...det tog såååå lång tid..hehehe! Vi var nog mycket duktigare än vad föräldrarna trodde :)
Till slut vann en tjej och hon fick ett diplom att hon vunnit. Den killen som kom 2:a fick oxå ett diplom och även hon som kom 3:a. Häftigt. Jag hade önskat att jag fått ett diplom oxå ;(
 
I slutet av discot, kanske när det var 30 min kvar så sa Discodrottningen att nu får ni börja dansa lite för nu snart slutar det ju. Och då tog hon tag i många av oss o vi började dansa lite mer. Några ringdanser blev det och man dansade tills man ramlade typ. hahaha! Jag dansade med Discodrottningen några gånger och det var mysigt...för vet ni vaaaaaaad...joooo...JAG vet vem hon var...(min mamma) Hihi.
 
När discot var slut så hjälpte jag och några vänner till att städa. Det gick fort när man är många. Min pappa kom dit då med och hjälpte till med de tunga borden. Det orkade jag inte göra.
 
När jag kom med hem till pappa så var jag en mycket glad och lycklig och kanske lite trött tjej. Men det erkände jag ju inte såklart :) Det blev skönt när det blev tyst i öronen hemma, för det blev så mycket ljud på discot att man glömde av det när man var där liksom. 
Jag hoppas det blir disco igen någon gång, kanske när jag går i 2:an, för det var jättekul.
 
Nu skall jag till min innebandyträning med pappselappsen...så hej då alla.
 
Kram kram från er Felicia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0